- ABC bezrobotnych i poszukujących pracy
- Określenie statusu - bezrobotny/poszukujący pracy
- Rejestracja bezrobotnych
- Rejestracja poszukujących pracy
- Prawa i obowiązki bezrobotnych i poszukujących pracy
- Finansowe formy wsparcia dla bezrobotnych i poszukujących pracy
- Centrum Aktywizacji Zawodowej
- Niepełnosprawni
- Formy aktywizacji bezrobotnych i poszukujących pracy
- Nabory wniosków
Logowanie
Posiadasz już profil, zaloguj się
Polecamy
Zakres usług świadczonych przez doradców zawodowych
Zakres usług świadczonych przez doradców zawodowych
Usługi dla bezrobotnych
Doradcy zawodowi, świadcząc usługi bezrobotnym i poszukującym pracy pomagają lepiej zrozumieć samego siebie, w odniesieniu do rodzaju pracy, do wyboru właściwego zawodu, zmiany zatrudnienia i właściwego dostosowania zawodowego. Doradca zawodowy traktując każdego w sposób indywidualny stymuluje do rozwoju aspiracji i motywacji, ukazuje perspektywy zawodowe, pomaga opracować indywidualny plan drogi zawodowej.
Doradca zawodowy pomoże każdej osobie, która do niego trafi:
-
rozpoznać istniejące trudności w znalezieniu pracy,
-
poznać swoje predyspozycje i zainteresowania zawodowe,
-
wybrać odpowiedni rodzaj pracy lub kierunek szkolenia czy przekwalifikowania.
Doradca zawodowy udzieli każdej osobie, która do niego trafi niezbędnych informacji dotyczących:
-
źródeł pozyskiwania ofert pracy,
-
aktualnej sytuacji na lokalnym rynku pracy,
-
niezbędnych wymagań stawianych kandydatom na określone stanowiska pracy,
-
przeciwwskazań do wykonywania określonych zawodów.
Formy pomocy świadczone przez doradców zawodowych:
-
Udzielanie porad indywidualnych.
-
Udzielanie porad grupowych.
-
Udzielanie indywidualnej informacji zawodowej.
-
Udzielanie grupowej informacji zawodowej.
Usługi dla pracodawców
Doradcy zawodowi, świadcząc usługi pracodawcom:
-
Udzielają informacji o możliwościach, sposobie i formie pomocy, jakiej pracodawca może oczekiwać.
-
Identyfikują potrzeby pracodawcy, uwzględniając:
- profil działania pracodawcy,
- specyfikę produkcji lub usług,
- warunki pracy,
- stan zatrudnienia.
Po ustaleniu formy i zakresu współpracy pomoc pracodawcy może przybrać dwa kierunki:
-
Określenie wymagań niezbędnych i pożądanych dla pracownika na stanowisku zgłoszonym w ofercie pracy, co dotyczy w szczególności:
- kwalifikacji,
- umiejętności,
- predyspozycji psychofizycznych.
-
Dobór kandydatów spośród bezrobotnych i poszukujących pracy na zgłoszone
w ofercie pracy stanowisko.